Monday, January 9, 2012

Monday, January 2, 2012

"PERTANDINGAN VIDEO OSEM APG ' 11: [WHAT'S NEXT].flv



assalamualaikum sahabat afaz sekalian...

video kat atas ni kira intro untuk tajuk afaz kali ni..
cuti midsem afaz sudah hampir berakhir.. cepat je kan masa berlalu. x sedar pun dah seminggu afaz beruti. =) perjuangan afaz masih belum selesai.ada banyak lagi cabaran yang perlu afaz tempuh. afaz yakin antum juga begitu kaaaan?

sebagai pelajar, tujuan utama kita belajar adalah untuk mencari ilmu dan mengejar cita-cita kita. cita-cita kita semua hebat2 kan? nak jadi doktor, lawyer, engineer.. dan mcm2 lg. kalau tanya budak2 MRSM, mostly akan jawab nak jadi doktor n engineer lah.

tapi kawan2.. ingatlah yang kita ni belajar untuk menunaikan tanggugjaawab sebagai seorang muslim. NABI MUHAMMAD SAW pernah berkata, "tuntutlah ilmu hingga ke liang lahad." sedar x sedar, setiap masa kita belajar. pengalaman hiduplah merupakan cikgu yg terbaik sebab melalui pengalaman kita belajar erti hidup.

ikhlaskan niat kita belajar kerana ALLAH. jangan hanya nk mengejar kejayaan dunia, akhirat dilupakan. seimbangkan dunia dan akhirat, kerana apa yang dilakukan didunia ini adalah bekalan untuk ke akhirat.
InsyaAllah.. =)